Bracelet

2010-04-27 @ 11:20:26 Länk till inlägget Today we run Kommentarer (0)
Nyss haft bokprat. Tog runt en timme. Varför vet jag inte.
Men vi kom in på en massa skit, typ arboga mord och barnmisshandel.
Som boken Silverfisken den är helt äckligt sjuk.
Citerar ur boken:

"..Jag känner andan rinna ur mej och
hopplösheten som slår till
dom slutar inte fast jag inte vill
Jag hör filmkameran som surrar
jag hör klirret från kalla instrument upphetsade mansröster
jag hör min mus som springer in i råtthålet och gömmer sej
silverfisken tröstar

Jag har en luva över ögonen
för att slippa se
säjer pappa
det gör nog lite mindre ont då
lilla gumman säjer han
och smeker mej över kinden

Den gula vaselinburken står på golvet intill
jag säjer att jag inte vill
och då drämmer han till
det kalla golvet blir genast mjukt och luddigt
den röda luvan blir också suddig

Någonting varmt och hårt
någonting stort och svårt
pressas in mellan mina lår
jag börjar gråta för det svider så
pappa lägger en hand för min mun
och säjer åt mig att vara tyst en stund
jag får svårt att andas jag börjar domna bort
jag förvandlas till drömsk och fort

Jag hör hur någon försiktigt viskar
det är silverfisken som står och diskar..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback